Sahabat Ilmu

Khamis, 27 Mei 2010

“SERANGAN PEMIKIRAN”; USAHA MEMBUNUH AQIDAH UMAT ISLAM!

“Dan orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan redha kepadamu (Muhammad) sebelum engkau mengikut agama mereka. Katakanlah, sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya). Dan jika engkau mengikuti keinginan mereka setelah ilmu (kebenaran) sampai kepadamu, tidak akan ada bagimu pelindung dan penolong dari Allah” (Al-Baqarah; 120)

Menelusuri sirah perjuangan junjungan mulia, Rasulullah s.a.w dan para sahabat yang gigih berjuang untuk meninggikan kalimah Allah di muka bumi ini. Seluruh umat mengakui kebenaran yang dibawa oleh Baginda. Lantaran itu, kebenaran yang dibawa Baginda akhirnya telah berjaya membuka 2/3 dunia dan menjadikan dunia ini makmur dengan kesucian Islam yang diwhyukan oleh Allah kepada Rasulullah s.a.w. pernah satu ketika, khalifah Harun ar-Rasyid yang merupakan salah seorang khalifah di zaman Bani Abbasiyyah melihat gumpalan awan hitam, lalu Khalifah pun berkata, “Turunlah kamu wahai hujan di mana sahaja bumi yang kamu kehendaki, nescaya hasil bumi itu akan sampai kepada kami.”

Jika kita melihat dengan pandangan yang lebih jelas, kita dapat menyaksikan perjuangan meninggikan kalimah Allah itu didokongi oleh generasi muda yang bersemangat kental dan sihat akal fikirannya. Mereka ini tidak mengharapkan imbalan dunia kecuali redha Allah sahaja yang menjadi harapan mereka. Rasulullah s.a.w pernah bersabda di dalam sebuah hadis, mafhumnya;

“Aku berpesan kepada kamu supaya berbuat baik kepada pemuda, sesungguhnya hati mereka paling lembut. Sesungguhnya Allah telah mengutus aku membawa agama Hanafiah lalu para pemuda bergabung dengan aku dan orang-orang tua menentang aku.”

Hadis ini dibuktikan melalui lembaran sirah. Abu Jahal, Abu Lahab, Umayyah ibn Khalaf, mereka ini adalah golongan tua yang menjadi pembesar Quraisy ketika itu dan mereka jugalah yang menentang risalah Islam yang dibawa oleh Rasulullah s.a.w. Dan dikalangan mereka yang mendokong apa yang dibawa oleh Baginda s.a.w ialah Saiyyiduna Abu Bakar as-Siddiq, umurnya empat tahun lebih muda berbanding Rasulullah s.a.w, Saiyyiduna Umar al-Khattab, umurnya ketika memeluk Islam baru mencecah 30 tahun, Sayyidina Ali ibn Abi Talib yang baru mencecah belasan tahun ketika membantu misi hijrah Rasulullah ke Madinah. Ini membuktikan bahawasanya golongan muda merupakan pendokong risalah Islam yang dibawa oleh Baginda s.a.w.

Lantaran itu, masyarakat Yahudi dan Nasrani berasa tidak senang. Mereka berpandangan selagi golongan muda ini tidak cuba dijauhkan dari jalan Islam yang lurus maka selagi itulah mereka tidak mampu untuk menewaskan Islam. Maka bermulalah siri serangan dan pengkhianatan kepada umat Islam. Sehingga pada satu ketika mereka merasakan bahawa masyarakat Islam hanya mampu ditewaskan melalui siri serangan pemikiran yang berterusan. Mereka begitu berhasrat untuk menjauhkan golongan muda Islam khususnya dari mengikut landasan dan garis panduan Islam yang sebenar.

Menurut Dr Abdullah Nasih Ulwan di dalam karangannya yang berjudul “Generasi Muda Islam & Cabaran Globalisasi”, beliau telah membentangkan beberapa pernacangan jahat yang dibuat oleh Yahudi dan Nasrani laknatullah dalam usaha menyesatkan aqidah umat Islam dan memesongkan akhlak Islamiyyah yang diajar oleh Islam. Antara perancangan Salibiyyah yang dilakukan ialah merosakkan wanita Islam. Mereka cuba mempamerkan fesyen-fesyen kontemporari melalui media cetak dan elektronik dalam misi membunuh akhlak Islamiyyah di dalam diri wanita-wanita Islam. Mereka menjadikan wanita sebagai simbol seks apabila mengiklankan mereka dengan pakaian yang menjolok mata dan membiarkan tubuh-tubuh mereka yang sepatutnya ditutup ditatap oleh lelaki yang ajnabi.

Hal ini secara tidak sedar menjadi faktor dan penyumbang terpenting kepada berlakunya budaya dan gejala seks bebas. Mereka juga meracuni pemikiran wanita-wanita Islam dengan idealisme pembebasan wanita dengan menafikan apa yang telah digariskan oleh Islam. Mereka berusaha menonjolkan wanita barat denagn aneka kemajuan dan kebebasan, dan menonjolkan wanita Islam dengan pelbagai bentuk kemunduran dan ketinggalan zaman sehingga wanita Islam membebaskan diri daripada hijab, akhlak Islam dan cenderung kepada berhias dan kefasadan.

Salibiyyah laknatullah ini juga merosakkan umat Islam melalui arak, pementasan, pembebasan wanita bertujuan untuk memesongkan pemuda Islam khususnya daripada matlamat kehidupan mereka yang tinggi iaitu berjihad di jalan Alla. Begitu juga memalingkan mereka daripada memikul tanggungjawab menyampaikan dakwah dan membawa risalah Islam ke seluruh dunia.

Ayuh kita lihat perancangan yang dibuat oleh Yahudi Laknatullah pula. Yahudi telah mengiklankan perancangan serangan pemikiran di dalam protokol mereka adalah untuk merosakkan akidah, akal dan keperibadian manusia bahkan mereka telah melahirkan pemikiran, dasar-dasar Yahudi dan bukan Yahudi yang mengajak ke arah meruntuhkan akidah dan memusnahkan dasar-dasar akhlak yang mulia untuk mencapai matlamat dan melaksanakan perancangan mereka. Antaranya mereka menyokong teori Frued yang mentafsirkan semua perlakuan manusia adalah hasil daripada keinginan seks dan bertitik tolak daripada dorongan menikmati kelazatan syahwat. Mereka juga mendokonga teori Nature yang melenyapkan akhlak dan mengharuskan kepada manusia melakukan semua perkara yang boleh memberi kepuasan walaupun membunuh, menumpahkan darah atau menceroboh!

Di dalam protokol Yahudi kesembilan ada menyebut, “Kita perlu bekerja untuk meruntuhkan akhlak di segenap tempat. Ini akan memudahkan penguasaan kita ke atas mereka. Sesungguhnya Freud adalah bersama kita dan beliau akan terus mengemukakan teori perhubungan seks dengan jelas, sejelas sinaran matahari di siang hati supaya tidak ada lagi perkara yang mesti dihormati pada pandangan pemuda dan akan jadilah peranannya yang penting adalah memenuhi tuntutan itu.”

Maka sudah terang lagi bersuluh akan perancangan jahat Yahudi dan Kristian Salibiyyah Laknatullahi ‘alaihim. Mereka tidak berupaya melawan kekuatan umat Islam dalam siri peperanga bersenjata satu ketika dahulu. Lalu mereka mencari jalan untuk menyerang Islam dari sudut pandangan yang halus. Usaha mereka ini menemui hasil setelah umat Islam dilalaikan dengan agenda mereka. Mereka meruntuhkan akhlak dan nilai moral umat Islam atas tujuan yang satu iaitu melenyapkan aqidah umat Islam dari dada-dada manusia dan seterusnya mereka ingin melenyapkan Islam dari muka bumi ini.

Semoga Allah memelihara kita dari rancangan jahat kuffar Laknatullahi ‘alaihim. Akhirnya, marilah kita merenung kata-kata Saiyiduna Abu Bakar as-Siddiq, mafhumnya;

“Apakah agama ini akan berkurang (dihina) sedangkan aku masih hidup?”

http://ikhwan-alfathoni.blogspot.com/

Tiada ulasan: