Sahabat Ilmu

Isnin, 21 Februari 2011

Kehadiran Dr.Yusuf Qardawi Di Medan Tahrir Mesir Menakutkan Israel

http://akhawat.islamway.com/forum/uploads/av-94188.jpg
http://shabab.ahram.org.eg/MediaFiles//24_19_2_2011_0_50.jpg
http://shabab.ahram.org.eg/MediaFiles//21_19_2_2011_0_2.jpg

Tv yahudi melahirkan rasa kehairanan, apabila Dr.Yusuf Qardawi yang hidup dalam buangan di Qatar dengan tiba-tiba muncul di Medan Tahrir Mesir dan menyampaikan Khutbah Jumaat.

Tambahan pula, isi khutbah yang disampaikan begitu lantang dan tidak menyebelahi kuasa yahudi, malah berbau permusuhan dengan israeil.

Dr.Yusuf Qardawi juga menggesa rakyat mesir membuat perubahan segera tanpa menunggu peralihan kuasa yang disusun oleh yahudi dan amerika.

Selama 30 tahun yahudi dan mubarak mengharamkan Dr.Yusuf Qardawi memijak bumi Mesir, kini bumi Mesir telah kembali ke zaman Kegemilangan Islam, kemakmuran dizaman Nabi Yusuf tidak mustahil akan berulang lagi.

Nota :
Apa yang dilakukan oleh ualamk Islam tidak pernah mendapat sokongan negara-negara  Islam secara terbuka, sedangkan yahudi dan amerika terus terang melahirkan permusuhan terhadap umat Islam dan ulamak Islam tanpa menghormati rakyat sesebuah negara.

Kenapa umat Islam mesti menunggu pengesahan dan kebenaran daripada amerika dan yahudi untuk menubuhkan sesebuah negara Islam ???.

ستغرب تلفزيون الكيان الصهيوني حضور رئيس الاتحاد العالمي للعلماء المسلمين فضيلة الدكتور يوسف القرضاوي إلى القاهرة والقائه لخطبة الجمعة بين المصريين لأول مرة منذ ثلاثين عاما.
ولم يخفي تلفزيون الكيان تخوفه من استمرار الشيخ القرضاوي في القاء خطبه القوية من القاهرة، خاصة وأنه معادي شرس لـ”إسرائيل” وينتقدها بصورة متواصلة في خطبته الشهيرة كل جمعة في قطر أو خلال برنامج الشريعة والحياة، وبالتالي فإن فتح منبر جديد له بالقاهرة سيمثل عبئا كبيرا على “إسرائيل” في النهاية.
كما أعرب التلفزيون العبري عن دهشته من المطالب التي ذكرها الشيخ في الخطبة التي أكد فيها على ضرورة تغيير الحكومة المصرية الحالية رغم المكاسب وسياسات الاصلاح التي تحاول القيام بها.
ونوه التلفزيون أن هذا الطلب لن يحظى بموافقة السلطات المصرية خاصة وأن الحكومة حتى الان تعمل بجد من أجل إصلاح الأوضاع الاقتصادية والسياسية بالبلاد ، والأهم من هذا أن رئيسها أحمد شفيق أعترف بأن هناك أخطاء أرتكبت في الماضي يجب الاعتراف بها.
ووصفت القناة الثانية بالتلفزيون “الإسرائيلي” طلبات الشيخ القرضاوي بالغريبة والجريئة.
كما أعتبر التلفزيون العبري أن د. القرضاوي كان ذكيا للغاية خاصة وأنه شدد في خطبته على أنه يوجه حديثه إلى المسلمين والأقباط على حد سواء وليس إلى أي طرف دون الأخر ، الأمر الذي أكسبه حب وتعاطف المصريين.
ويأتي الهجوم على فضيلة الدكتور يوسف القرضاوي في وقت شنت فيه مجلة دير شبيجل الألمانية هي الأخرى هجوما حادا عليه، ورصدت تقريرا كبيرا لانتقاده والتنديد بأفكاره ومواقفه المختلفة، مسلطة الضوء على التخويف من مواقفه بشأن اليهود.
ولفتت المجلة في تقرير كتبه الكسندر سمولتشيك بعنوان ” الزعيم الروحي .. صوت الإخوان المسلمين في مصر” إلى أن القرضاوي معروف بكراهيته لـ”إسرائيل” ويعرب عن أمنيته أن يحمل السلاح بنفسه من أجل محاربتها، كما ذكرت أنه في أحد الاحتفالات دعا الله أن يهلك اليهود عن آخرهم.
كما جددت المجلة التأكيد على أن الشيخ يتخذ مواقف مناوئة من اليهود مستشهدة بما ذكرت أنه تصريح للشيخ في يناير 2009 قال فيه: إنه على امتداد التاريخ عاقب الله اليهود على فسادهم وأن العقاب الأخير جاء على يد هتلر! وراحت الصحيفة تتساءل: هل يشجع الشيخ إخوانه في القاهرة على وقف معاهدة السلام مع “إسرائيل” إذا ما أصبح الإخوان جزءا من الحكومة التي سيتم تشكيلها فيما بعد رحيل مبارك؟
وتطرقت المجلة إلى علاقة الدكتور القرضاوي بجماعة الإخوان المسلمين، لافتة إلى أن برنامجه الأسبوعي “الشريعة والحياة” الذي تبثه قناة الجزيرة منذ 15 سنة كل يوم أحد يتابعه نحو 60 مليون مسلم يتطرق إلى موضوعات شتى.
وأوضحت المجلة أن الشيخ البالغ من العمر 84 عاما يشغل منصب رئيس الاتحاد العالمي للعلماء المسلمين ورئيس المجلس الأوروبي للفتوى والأبحاث وقدم أكثر من 120 كتابا وعددا من القواعد الفقهية لا حصر لها يتم نشرها على المستوى العالمي عبر موقع “إسلام أون لاين”.
واتهمت المجلة القرضاوي بالوقوف وراء المظاهرات التي عمت العالم الإسلامي ضد الرسوم المسيئة للرسول صلي الله عليه وسلم في الدانمارك، زاعمة أن أحد رموز الاعتدال في العالم الإسلامي ربما يكون أخطر من جماعة طالبان في أفغانستان.
وتتردد في الغرب والكيان الصهيوني مخاوف من إمكانية أن يلعب الإخوان المسلمون دورا في النظام المصري المقبل وإمكانية تأثير ذلك على موقف مصر تجاه تل أبيب.
يذكر أن أخر مرة ألقى فيها القرضاوي خطبة الجمعة في مصر كانت عام 1981 قبل أن يتم منعه تماما من القاء الخطب الدينية بسبب مواقفه من الحكومة.

Terjemahan daripad Google
Stesen  kehadiran TV Zionis Presiden Kesatuan Dunia Ulama Muslim, kebajikan Dr Yusuf al-Qaradawi ke Kaherah dan ia menyampaikan khutbah Jumaat antara orang Mesir untuk pertama kalinya dalam tiga puluh tahun.

Tidak menyembunyikan entiti televisyen, takut kelanjutan Syeikh Qaradhawi dalam menyampaikan pidato-pidatonya yang kuat dari Kaherah, terutama kerana anti sengit untuk “Israel” dan dikritik terus-menerus dalam ucapannya yang terkenal setiap hari Jumaat di Qatar, atau melalui undang-undang dan kehidupan, dan dengan demikian pembukaan platform baru di Kaherah akan mewakili beban yang signifikan pada “Israel” pada akhirnya.

Dia juga menyatakan terkejut pada tuntutan televisyen Ibrani bahawa Syaikh disebutkan dalam sebuah khotbah di mana ia menekankan perlu mengubah kerajaan Mesir saat ini, walaupun keuntungan dasar pembaharuan dan bahawa anda cuba lakukan.

Dia mencatat TV bahawa permintaan ini akan diluluskan oleh pihak berkuasa Mesir, terutama kerana kerajaan setakat ini bekerja keras untuk mengubah situasi politik dan ekonomi dalam negeri, dan bahkan lebih penting lagi, presiden Ahmed Shafik mengakui bahawa kesalahan yang dibuat di masa lalu harus diakui.

Dia menggambarkan saluran televisyen kedua, “Israel” Aplikasi Syeikh Qaradhawi Balgraybp dan berani.

Hal ini juga dianggap bahawa Dr TV Ibrani. Qaradhawi adalah seorang yang sangat cerdas, terutama kerana ditekankan dalam ucapannya yang ucapannya ditujukan kepada umat Islam dan Kristian sama, dan tidak kepada pihak lain tanpa yang lain, yang membuatnya mendapatkan cinta dan simpati orang Mesir.

Serangan terhadap kebajikan Dr Yusuf al-Qaradawi dilancarkan pada saat majalah Jerman Der Spiegel juga serangan tajam dia, dan membuat laporan utama untuk kritik dan kutukan dari idea-ideanya dan sikap yang berbeza, menyoroti intimidasi posisi di atas orang Yahudi.

Dia menarik majalah tersebut dalam sebuah laporan yang ditulis oleh Alexander Smulcik berjudul “pemimpin spiritual .. Suara Ikhwanul Muslimin di Mesir,” bahawa al-Qaradawi dikenali kebencian terhadap “Israel” dan mengungkapkan keinginannya untuk mengangkat senjata dirinya untuk memerangi, seperti yang saya sebutkan dalam sebuah perayaan yang disebut pada Tuhan untuk menghancurkan orang-orang Yahudi untuk yang terakhir.

Penekanan diperbaharui pada majalah untuk memuat Syaikh kedudukan anti-Yahudi, mengutip apa yang dikatakan kenyataan Syeikh pada Januari 2009 di mana ia berkata: bahawa sepanjang sejarah Tuhan menghukum orang-orang Yahudi untuk rasuah dan hukuman, yang kedua datang di tangan Hitler! Surat khabar dan mula bertanya-tanya: Adakah anda mendorong saudara-saudaranya Syeikh di Kaherah untuk menghentikan Perjanjian Damai dengan Israel “jika Ikhwanul Muslimin telah menjadi sebahagian daripada kerajaan yang akan dibentuk kemudian pemergian Mubarak?

Beralih ke hubungan antara majalah Al-Qaradhawi dari Ikhwanul Muslimin, menunjukkan bahawa menunjukkan program mingguan “Syariah dan Kehidupan” di pulau itu 15 tahun yang lalu setiap hari tindak lanjut sekitar 60 juta umat Islam untuk mengatasi berbagai mata pelajaran.

Majalah bahawa Syeikh, umur 84, berkhidmat sebagai Presiden Persatuan Dunia Islam Ulama dan Presiden Majlis Eropah untuk Fatwa dan Penyelidikan dan menyediakan lebih dari 120 buku dan sejumlah undang-undang tidak terhad diterbitkan di peringkat global melalui website “Islam Online”.

Qaradhawi, menuduh majalah berada di balik demonstrasi yang melanda dunia Islam terhadap kartun Nabi damai saw di Denmark, mendakwa bahawa salah satu simbol moderasi di dunia Islam mungkin lebih berbahaya daripada Taliban di Afghanistan.

Dan merasa bebas di Barat dan ketakutan entiti Zionis daripada kemungkinan untuk memainkan peranan dalam Ikhwanul Muslimin, rejim Mesir dan kemungkinan kesan di masa depan sikap Mesir terhadap Tel Aviv.

Terakhir kali al-Qaradawi memberikan khutbah Jumaat di Mesir, pada tahun 1981 sebelum benar-benar dicegah dari khotbah penghantaran dari kerajaan kerana nya
http://www.almoslim.com/node/141631

Tiada ulasan: